Heb je vragen over Tasman Verzekeringen? Bekijk dan eerst onze veelgestelde vragen hieronder. Heb je daarna toch nog vragen? Stuur dan een email naar info@tasmanverzekeringen.nl of neem telefonisch contact op via 0478 551 917.

Veelgestelde vragen

Ik heb al een reisverzekering voor de eerste tijd, kan ik de Tasman Verzekering laten aansluiten?

Nee, het is niet mogelijk om de Tasman Verzekering te laten ingaan op het moment dat jij je al in het buitenland bevindt. Een Tasman pakket is namelijk alleen geldig als deze voor de hele reisduur is afgesloten (heenreis, verblijf, terugreis). De ingangsdatum van je verzekering is dus altijd de dag van je vertrek en het is belangrijk dat je verzekering geldig is tot en met de dag dat je weer in Nederland aankomt.

Ik weet nu nog niet hoe lang ik precies op reis ga. Kan ik mijn verzekering verlengen?

Ja, je kunt je verzekering tussentijds bij ons verlengen zolang je verzekering nog niet verlopen is. Verlenging kun je telefonisch of schriftelijk (ook via e-mail) of via het formulier 'polis verlengen' op onze website aanvragen. We adviseren je echter om de verzekering direct al voor de langst mogelijk te verwachten duur van je reis af te sluiten. Dit vanwege het feit dat de eigen risico’s opnieuw ingaan en dat bekende of te verwachten kosten niet meer vergoedt worden op het moment dat een verlenging ingaat. We hebben bovendien een aantrekkelijke premierestitutieregeling waarbij je de premie van elke resterende, hele maand kunt terugvragen als je eerder terug bent in Nederland dan je had gepland. Hiervoor dien je wel een bewijs te overleggen waaruit blijkt op welke datum je aankwam in Nederland (bijv. ticket, vliegschema, boarding pass). Op het totaalbedrag aan restitutie wordt éénmalig € 15 aan administratiekosten ingehouden. Als er meer dan € 5.000 aan vergoedingen is verleend vanuit het Tasman pakket vervalt het recht op premierestitutie bij vervroegde terugkeer in Nederland.

Ben ik ook verzekerd als ik tussentijds naar Nederland kom?

Ja, wanneer je de rubriek Medische kosten hebt afgesloten is een tussentijds bezoek in Nederland van maximaal 21 dagen standaard meeverzekerd.

Moet ik naast de Tasman Verzekering een ziektekostenverzekering in Nederland aanhouden?

Het is, in tegenstelling tot bij een gewone reisverzekering, niet noodzakelijk om naast de Tasman Verzekering een eigen ziektekostenverzekering aan te houden in Nederland. De rubriek Medische Kosten Volledig biedt namelijk een zogenaamde 'primaire' dekking voor ziektekosten. Het kan echter wel zo zijn dat je vanuit de Zorgverzekeringswet verplicht bent je ziektekostenverzekering door te laten lopen. Dan biedt de dekking Medische Kosten Aanvullend uitkomst als de dekking van je Basisverzekering in het buitenland te beperkt is.

Ik weet nu al dat ik in het buitenland medicijnen moet aanschaffen, wordt dat gedekt?

Nee, bekende of te verwachten kosten worden uitgesloten van de dekking (zoals ook periodieke controles bij de tandarts en inentingen). Mocht je echter pas tijdens je reis voor het eerst last krijgen van bijv. hooikoorts, dan worden de medicijnen wel vergoed. Ook komen dergelijke kosten voor vergoeding in aanmerking wanneer er sprake is van onverwachte verergeringen en/ of complicaties.